مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: تخصیص سهمیه سال‌جاری از محل تبصره 13، ادامه تأخیر در تحویل سهمیه سال 85، ‌کمبود جایگاه سوخت اتوبوس‌های گازسوز و ناتوانی خودرو سازان در ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات مورد نیاز، ناوگان اتوبوسرانی تهران را با مشکل مواجه ساخته است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در این باره گفت: با گذشت 8 ماه از سال، هنوز هیچ سهمیه اتوبوسی از محل تبصره 13 برای ناوگان اتوبوسرانی تهران اختصاص نیافته است.

حسین بیژنی با اشاره به مشکلات ترافیکی پایتخت و بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به این موضوع افزود: گذشته از تخصیص نیافتن سهمیه امسال، حتی سهمیه اتوبوس‌های سال 85 نیز که باید تا پایان همان سال تحویل می‌شد، تنها 50 درصد تحویل شده است و اتوبوسرانی همچنان منتظر انجام تعهدات باقیمانده است.

وی خاطرنشان کرد: از حدود 2 هزار و 750 دستگاه اتوبوس سهمیه سال 85 تاکنون حدود یکهزار و 600 دستگاه آن تحویل شده است.

بیژنی افزود: به بیان دیگر سهمیه سال‌جاری هنوز مشخص نیست و حدود نیمی از تعهدات سال گذشته نیز باقی‌مانده و در ارتباط با یارانه سوخت و تعمیرات اتوبوس نیز متأسفانه تاکنون هیچ اعتباری برای ناوگان اتوبوسرانی تهران پرداخت نشده است.

وی همچنین گفت: اخیرا چهار، پنج شرکت خودرو ساز برای تحویل حدود 300 اتوبوس به شرکت واحد معرفی شده است که پس از مراجعه، برخی از آنها اعلام می‌کنند که صرفا توان تحویل حدود 150 اتوبوس را دارند و بقیه نیز می‌گویند که هیچ اتوبوسی برای تحویل نداریم و باید اول پول واریز کنید تا بعدا اتوبوس تحویل شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با این حال گفت: تحویل این 150 دستگاه اتوبوس هم مشکلی را حل نمی‌کند زیرا با توجه به یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس باقی‌مانده از سهمیه سال 85 و عدم تخصیص سهمیه سال‌جاری این تعداد اتوبوس، رقم چندانی به حساب نمی‌آید.

وی همچنین با اشاره به سایر مشکلات اتوبوسرانی افزود: باوجود پیگیری‌ها، مشکل گارانتی و خدمات پس از فروش و تأمین قطعات اتوبوس‌ها همچنان باقی است و در حال حاضر تعداد زیادی از اتوبوس‌های شرکت واحد به‌دلیل نداشتن قطعات مورد نیاز و عدم ارائه خدمات مناسب پس از فروش توسط خودرو سازان، در توقفگاه‌ها متوقف هستند.

بیژنی همچنین خاطرنشان کرد: حتی باوجود پرداخت پول به حساب یکی از شرکت‌های خودرو‌ساز متأسفانه این شرکت توان تأمین قطعات را ندارد.

بیژنی با اشاره به 2 هزار و 700 دستگاه اتوبوس گاز سوز و مشکل تأمین سوخت آنها نیز گفت:‌ گذشته از کمبود جایگاه، ایستگاه‌های سوخت گاز توسط سازمان بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت به درستی کنترل و نگهداری و تأمین قطعه نمی‌شود و به همین دلیل روزانه حدود یک هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد قادر به سوخت گیری نیست و به تبع آن نمی‌توانند سرویس دهی کنند.

وی همچنین گفت: هم اکنون حدود 900 تا هزار دستگاه اتوبوس این شرکت بالای 15 تا 20 سال عمر دارند که به‌دلیل فرسودگی، در خدمات رسانی ناوگان اختلال ایجاد می‌شود.

به گفته وی کمبود جایگاه سوخت، نبود قطعات مورد نیاز و همچنین بالابودن عمر شمار زیادی از اتوبوس‌ها، عملا خدمات رسانی مناسب را از سوی ناوگان اتوبوسرانی با مشکل روبه‌رو ساخته است.

کد خبر 36365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز